رتبه بندی برای کلمات کلیدی بسیار مهم است و وقتی در مورد تقویت SEO صحبت میکنیم، این موضوع به یک فرایند تکرارپذیر تبدیل میشود. شما باید بازاریابی محتوا، رتبه بندی کلمات کلیدی و SEO را جدی بگیرید. با این کار میتوانید به آسانی در بالای صفحهی نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرید.
رتبه بندی برای یک کلمهی کلیدی خاص آسان نیست؛ مخصوصاً اگر این کار را برای یک وبسایت جدید انجام دهید. در مقالهی امروز به شما چند مرحله را توضیح خواهیم داد که با استفاده از آنها میتوانید در هر موتور جستجویی بر اساس کلماتکلیدی رتبه بندی شوید.
زمینه را فراهم کنید
وقتی مشتاقانه به دنبال رتبه بندی کلماتکلیدی در گوگل هستید، باید مطمئن شوید که زمینه درست را انتخاب میکنید. شما باید در کنار کلمات کلیدی، بر روی کیفیت محتوا نیز تمرکز کنید. شما باید با روشهای مختلف SEO آشنا باشید تا بتوانید به راحتی محتوا و وبسایت خود را بهینه سازی کنید. میتوانید دستورالعملهای منتشر شده توسط وبمستر گوگل را در این باره مطالعه کنید.
تحقیقات اولیه خود در خصوص کلمات کلیدی را انجام دهید
هنگامی که در حال نوشتن محتوا هستید، باید روی پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با زمینه خود نیز تمرکز کنید. باید این موضوع را بدانید که کلمات کلیدی، عباراتی هستند که توسط ترافیک مورد نظر هنگام گشتن به دنبال یک جستجوی خاص استفاده میشوند.
کلماتکلیدی با توجه به تراکم جستجو در موتورهای جستجو فهرست شدهاند و پیشنهاد میشود که تنها از کلمات کلیدی موجود در بالای لیست استفاده کنید. امروزه به آسانی میتوانید برای تحقیقات خود از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید. به شما توصیه میکنم که تنها کلماتکلیدی را انتخاب کنید که با زمینهی شغلی شما مرتبط میباشد.
رقابت خود را بررسی کنید
این مورد یکی دیگر از بخشهای مهم در روند رتبه بندی است. وقتی کلمات کلیدی مربوط به محتوای خود را فهرست کردید، باید در گوگل و سایر موتورهای جستجو به دنبال آنها بگردید تا متوجه شوید که چه نتایجی را بدست خواهید آورد.
با این روش میتوانید متوجه شوید که کدام وبسایتها یا صفحات براساس این کلماتکلیدی رتبه بندی شدهاند. سپس میتوانید از نوع رقابت خود در این لیگ مطلع شوید. شما باید به دامین، عناوین، نوع محتوا، نوع تجارت و وبسایت رقیب خود توجه کنید.
مقصود را در نظر بگیرید
وقتی به دنبال کلماتکلیدی میگردید و از آنها در محتوای خود استفاده میکنید، باید روی هدف و مقصود کاربر نیز تمرکز داشته باشید. میتوانید براساس عبارت جستجو شده توسط کاربر به مقصود و خواستههای او پی ببرید. به عنوان مثال کلمه کلیدی "جستجوگر سرقت ادبی رایگان" نشان میدهد که کاربران به دنبال اطلاعاتی در مورد ابزار رایگان جهت بررسی سرقت ادبی هستند. شما باید با در نظر داشتن مقصود کاربر مطمئن شوید که کلمات کلیدی موجود در لیست خود را در محتوا نیز بکار گرفته باشید.
مفهوم مطالب را تصور کنید
مورد بعدی تولید محتواست که در آن باید از کلمات استفاده کرده و آنها را در موتور جستجو رتبه بندی کنید. روشهای مختلفی وجود دارد که به واسطهی آنها میتوانید محتوا را برای یک کلمهی کلیدی خاص رتبه بندی کنید. برخی از آنها شامل نوشتن مقاله، پست وبلاگ، صفحه محصول، دایرکتوری لینکها، اینفوگرافیک، فیلم و راهنمای کامل هستند. شما باید منابع مناسبی را برای تحقیق انتخاب کنید و سپس به کمک همین منابع میتوانید مطالب جدید و دوستانهای را بنویسید.
کارهای سخت را انجام دهید
در اینجا باید بدانید که نوشتن محتوا و قرار دادن کلمات کلیدی در آن کار سادهای نیست و به تمرینهای زیادی نیاز دارد. اگر در استفاده از کلماتکلیدی زیاده روی کنید، محتوای شما مصنوعی به نظر خواهد رسید. اما اگر در محتوای خود از کلمات کلیدی کمتری استفاده کنید، باعث کمتر دیده شدن در موتور جستجو میشود.
شما باید مطمئن شوید که کلماتکلیدی اصلی را انتخاب کرده و حداقل در هر صد کلمه یک بار از آنها استفاده کنید. همچنین نباید استفاده از کلمات کلیدی ثانویه را نیز فراموش کرد.
کلمات کلیدی را بهینه کنید
کلمات کلیدی در SEO بسیار اهمیت دارند و هیچ شکی در این زمینه نیست. با استفاده از کلمات کلیدی به طور طبیعی ترافیک دریافت خواهید کرد. با کمک کلماتکلیدی میتوانید مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید. حالا برای بهینه کردن کلمات کلیدی باید روی جایگذاری آنها تمرکز کنید.
شما باید کلمات کلیدی را در جملات مقدماتی، عناوین، متا دیسکریپشن، سرفصلهای فرعی و زیرنویسهای تصاویر لحاظ کنید. این کار به رتبه بندی و تشخیص بهتر توسط موتور جستجو کمک میکند.
نکته حرفهای: از ابزار Keyword Rank Checker استفاده کنید
با استفاده از این ابزار میتوانید به راحتی از جایگاه دقیق وبسایتها براساس کلماتکلیدی مختلف مطلع شوید. شما باید آدرس دامین، موتور جستجو، کلمات کلیدی استفاده شده و دامین رقابتی خود را در این ابزار وارد کنید. این ابزار بلافاصله اطلاعات و جزئیات ورودی شما را آنالیز میکند. براساس دادههای شما، اطلاعات دقیقی از موقعیت سایت در موتور جستجو به شما ارائه داده خواهد شد. با استفاده از این ابزار میتوانید مشخص کنید که آیا یک کلمه کلیدی به حدف، تغییر یا بهینهسازی نیاز دارد یا خیر.
دیدگاه و پرسش
در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید
در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید