جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
چرا شرکت‌های بزرگ از React استفاده می‌کنند؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

چرا شرکت‌های بزرگ از React استفاده می‌کنند؟

React یکی از شناخته شده‌ترین فریمورک های جاوا اسکریپتی است که توسط شرکت فیسبوک توسعه یافته و از طرف توسعه دهندگان بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. React برای توسعه اپلیکیشن های تک صفحه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، اپلیکیشن‌ هایی که رابط کاربری یا User Interfaceشان را به یکسری کامپوننت مستقل و جدا از همدیگر تقسیم کرده و به شکلی جداگانه یک اپلیکیشن یکپارچه را توسعه می‌دهند.

از آنجایی که برای استفاده از فریمورک React به دانشی متوسط از جاوا اسکریپت و HTML نیاز است، فرایند شروع کار و یادگیری آن می‌تواند سریع اتفاق افتاده و خروجی‌های مناسبی را تحویل شما بدهد. یکی از دلایل اصلی محبوبیت بالای React نیز دقیقا همین موضوع است.

در این مقاله قصد داریم از ویژگی‌هایی صحبت کنیم که در React مشاهده شده و همین ویژگی‌ها منجر به تبدیل شدن React به عنوان یکی از کاربردی‌ترین فریمورک‌ها برای شرکت‌های مختلف گردیده است.

ویژگی اول: یادگیری سریع و فرایند آموزش ساده

React یک فریمورک نسبتا مینیمال و سبک است و تنها روی لایه View اپلیکیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل فرایند یادگیری نسبتا ساده‌ای داشته و می‌تواند پروسه یادگیری روشنی داشته باشد. React برخلاف دیگر فریمورک ها که از معماری‌های عجیبی مانند MV* استفاده می‌کنند، معماری ساده‌ای داشته و همه چیز از طریق کامپوننت های آن قابل دسترس است. در واقع اگر شما بتوانید با جاوا اسکریپت کار کنید و با آن آشنایی داشته باشید می‌توانید به سرعت فرایند یادگیری و استفاده از آن را یاد بگیرید.

البته یک موضوع را نیز در نظر بگیرید، اگر قبلا با فریمورک های دیگری مانند Angular یا Ember کار کرده باشید ممکن است یادگیری React کمی پیچیده به نظر برسد چرا که معماری اپلیکیشن های React منحصر به فرد بوده و باید به آن عادت کنید.

شرکت‌های مختلف زمانی که قصد استخدام یک فرد جدید را دارند، در صورتی که فرد جدید با React آشنایی نداشته باشد می‌توانند مطمئن شوند که در یک بازه زمانی کوتاه می‌توانند به خوبی فرد استخدام شده را با آن آشنا کنند.

ویژگی دوم: کامپوننت‌هایی با قابلیت استفاده‌پذیری مجدد

React از معماری مبتنی بر کامپوننت استفاده می‌کند. کامپوننت ها را می‌توانید مانند قطعات بازی لِگو در نظر بگیرید. شما در ابتدا کامپوننت‌های کوچکی مانند button، checkbox، dropdown و... را در اختیار دارید و بعد می‌توانید این کامپوننت‌ها را در کنار هم قرار داده و قطعات یا کامپوننت‌ های بزرگتری را ایجاد کنید. این فرایند انقدر تکرار می‌شود که در نهایت شما قادر خواهید بود یک اپلیکیشن بزرگ را ایجاد کرده که از قطعات مختلف اما یکسان و واحد تشکیل می‌شود.

هر کامپوننت از آنجایی که می‌تواند منطق و logic منحصر به فرد خود را داشته باشد به شکل مختلفی رندر می‌شود. این رویکرد یک خروجی بسیار عالی خواهد داشت و آن استفاده‌پذیری مجدد از آن است. شما می‌توانید از یک کامپوننت سفارشی که ایجاد کرده‌اید در جای جای مختلف استفاده کنید.

سه نتیجه بسیار خوبی که این روش برای شما خواهد داشت عبارت خواهد بود از: ۱) ظاهر اپلیکیشن تان سازگار و متناسب خواهد بود. ۲) استفاده مجدد از کدها منجر به توسعه و افزایش کد بیس‌تان به صورت ساده‌تر خواهد بود. ۳) توسعه اپلیکیشن تان بسیار ساده‌تر خواهد شد.

تسریع فرایند توسعه برای شرکت ها امری بسیار مهم است. از این رو قابلیت استفاده مجدد از کامپوننت ها به شرکت های مختلف کمک می‌کند تا بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن اپلیکیشن‌های بزرگ‌شان را توسعه دهند.

ویژگی سوم: رندر سریع‌تر با وجود Virtual DOM

زمانی که مشغول توسعه یک اپلیکیشن هستید که تعاملات کاربری بسیار زیادی را در خود دارد بسیار مهم است که کارایی آن را بررسی کرده و مطمئن شوید که از این نظر مشکلی بوجود نخواهد آمد. اگرچه امروزه موتور اجرایی جاوا اسکریپت به اندازه کافی سریع است و می‌تواند اپلیکیشن‌ های بزرگ و پیچیده را رندر کند اما DOM مربوط به جاوا اسکریپت هنوز به اندازه کافی سریع نیست.

بروزرسانی DOM اغلب به عنوان یکی از چالش‌های اصلی مربوط به کارایی و پرمفورمنس اپلیکیشن در نظر گرفته می‌شود. React برای حل این مشکل از Virtual DOM استفاده می‌کند. در این حالت DOM در حافظه اصلی نگهداری شده و هر تغییری که در DOM اتفاق بیافتد را ارزیابی کرده و بهترین نتیجه ممکنه را روی بخش اصلی اعمال می‌کند. این چرخه یکی از دلایل اصلی بالا بودن پرمفورمنس React است.

ویژگی چهارم: ابزارهای توسعه عالی

در فرایند انتخاب یک ابزار و یا تکنولوژی برای توسعه نرم افزار، بسیار مهم است که ابزارهای حول محور آن را نیز در نظر بگیرید. React از جمله فریمورک‌هایی است که ابزارهای مربوطه بسیار زیادی داشته که می‌تواند در فرایند توسعه اپلیکیشن‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

با در نظر گرفتن این موضوع شما قابلیت آن را خواهید داشت که فرایند توسعه بسیار راحت‌تری داشته و از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. React با داشتن پشتیبانی عالی برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس، افزونه‌های مختلف برای ادیتورهای متفاوت و منابع آموزشی فراوان، از این منظر یکی از بهترین نمونه‌های فریمورک است.

در نظر گرفتن این شرایط برای شرکت‌ها بسیار اهمیت دارد چرا که با در اختیار قرار گرفتن این ابزارها، توسعه دهندگان می‌توانند خروجی بسیار بهتری را ارائه دهند.

ویژگی پنجم: توانایی توسعه اپلیکیشن موبایل با React Native

یکی از دلایل اصلی برای یادگیری و استفاده از React استفاده از آن در توسعه اپلیکیشن‌های موبایل است. در این حالت شرکت و یا استارتاپ شما می‌تواند از هزینه‌های بسیار زیادی که ممکن است اتفاق بیافتد جلوگیری کرده و تیم توسعه رابط کاربری و توسعه اپلیکیشن موبایل را با همدیگر ادغام کند.

البته شرکت‌های مختلف با این جریان به صورت‌های متفاوتی روبرو خواهند شد و در نتیجه همواره یک نتیجه و عملکرد ثابت را ارائه نمی‌دهند.

اما به نظر مي‌رسد که با در اختیار گرفتن فریمورکی مانند React Native شما قابلیت آن را خواهید داشت که بازه توسعه و زمان مربوط به آن را بسیار کاهش دهید.

چگونه React را یاد بگیریم؟

در قدم‌ اول شما به عنوان کسی که قصد دارید React را یاد بگیرید نیاز دارید که درک خوبی از ساختار اپلیکیشن‌ های مبتنی بر وب داشته و با سه تکنولوژی اصلی توسعه رابط کاربری یعنی HTML/CSS/JS آشنایی داشته باشید. برای این منظور می‌توانید از دوره های آموزشی زیر استفاده کنید.

بعد از این مرحله نیاز است که کمی بیشتر در رابطه با جاوااسکریپت اطلاع پیدا کنید. برای این موضوع نیاز است که استاندارد اکمااسکریپت ۶، ۷ و ۸ را یاد بگیرید که برای این منظور نیز می‌توانید از دوره‌های زیر استفاده کنید.

آموزش جاوا اسکریپت ES6

آموزش جاوا اسکریپت ES7 و ES8

بعد از گذراندن این مراحل ضروری می‌توانید از صفحه «یادگیری React» استفاده کرده و آموزش‌ها را به صورت قدم به قدم پیش گرفته و آن‌ها را یاد بگیرید.

در پایان

فریمورک های توسعه رابط کاربری مربوط به جاوا اسکریپت در سال‌های اخیر بیشتر بازار کار را به خود اختصاص داده و افراد بسیار زیادی را به سمت خودشان کشانده‌اند. دلایل بسیار زیادی می‌توان برای این موضوع در نظر گرفت. اما در بین تمام این موارد فریمورک React پر استفاده‌ترین بوده و بیشترین وبسایت را با استفاده از این فریمورک توسعه داده‌اند.

شرکت‌های بسیار زیادی نیز از این فریمورک برای توسعه لایه نمایش وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های‌شان استفاده می‌کنند. بنابراین اگر قصد توسعه لایه رابط کاربری را دارید حتما React را در نظر داشته باشید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3.67 از 3 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است