10 ترند برتر SEO برای سال 2022
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

10 ترند برتر SEO برای سال 2022

بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا به اختصار (SEO) بخش بسیار مهمی در بازاریابی دیجیتال است. سئو روی بهبود رتبه‌ی وبسایت شما در نتایج جستجو تمرکز دارد. هر چه رتبه‌ی وبسایت شما بهتر باشد، بیشتر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. در طول این سال‌ها ترندهای زیادی در زمینه سئو وجود داشته اما تمام آن‌ها گذرا بوده‌اند. بیایید نگاهی به ترندهای اساسی سئو در سال 2022 بیاندازیم و بفهمیم که چه استراتژی‌هایی در این سال نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

1. عملکرد موتور جستجوی موبایل

عملکرد موتور جستجوی موبایل را می‌توان جزو تاثیرگذارترین ترندها دانست. اکثر جستجوها در دستگاه‌های موبایل انجام می‌شود. بعضی‌ها بهینه‌سازی دسکتاپ را به بهینه‌سازی موبایل ترجیح می‌دهند، این موضوع شاید باعث پیشرفت سئوی دسکتاپ شما شود اما به مرور زمان روی تجربه کاربری موبایل تاثیر خوبی نخواهد داشت. استفاده کردن از موتور جستجوی موبایل، مسئله‌ای بسیار مهم به شمار می‌آید.

2. جستجوی Press Zero

 لیست جستجوی محلی را دست کم نگیرید. توسعه‌ی موتور جستجوی محلی اهمیت دارد، زیرا نتایج جستجوی برتر در آن برای افراد بسیار مفید خواهد بود. امروزه جستجوهای صفر کلیک بیشتری در حال انجام است، به همین خاطر باید یک پروفایل بک‌لینک مطمئن را ساخته و یک حساب Google My Business هم ‌برای خودتان دست و پا کنید.

3. جستجوی صوتی

این قابلیت، نحوه‌ی تعامل جهان با موتورهای جستجو را تغییر خواهد داد. مکالماتی به طور روزمره صورت می‌گیرد و این رقابت در دنیای هوش مصنوعی بیشتر می‌شود. با این کار می‌توانیم جواب سوالات کاربران را فوراً پیدا کنیم. این موضوع قطعاً محدوده‌ی سئو را تغییر خواهد داد.

4. محتوای هدف

داشتن محتوایی متمرکز برای اهداف سطح اول، بزرگ‌ترین متد سئو در طول این سال‌هاست. برای رسیدن به سطوح بهتر، باید این روش را دنبال کنید. وبسایت‌هایی که از استراتژی‌های کلاه سیاه استفاده می‌کنند، رتبه و موقعیت خود را به مرور زمان از دست خواهند داد. در خصوص کلمات کلیدی تحقیق کنید تا به موضوعات محبوب مردم پی ببرید. محتوای رقبای خود را ارزیابی کرده و به دنبال خلق محتوایی بهتر باشید.

5. محتوای پایه‌ای مصرف‌کننده

محتوای شما باید روی جستجوگران و مصرف‌کنندگان تمرکز داشته باشد. محتواهای متمرکز می‌توانند مشکلات خاصی را برطرف کرده و به نیازهای زیادی پاسخ دهند. به جای اینکه موتورهای جستجو را دور بزنید، روی کاربران خود تمرکز کنید. با این کار عملکرد وبسایت شما بهتر شده و به تبع شاهد پیشرفت خواهید بود.

6. محتوای ویدیویی

نفوذ یوتیوب در سئو به طور دائمی در حال افزایش است، بنابراین استراتژی شما باید شامل یک کامپوننت ویدیویی باشد. این ویدیوها باید نمایانگر کلمات کلیدی هدف باشند. قرار دادن یک نسخه‌ی ویدیویی از همان کلمه کلیدی در صفحه‌ی فرود، ایده‌ی ارزشمندی بوده که باید به آن دقت داشته باشید.

7. المان‌های کلیدی شبکه

بهینه‌سازی موتورهای جستجو در سال آینده بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت. به طوری که «Core Web Vitals» تا ماه می یک قابلیت معمولی به شمار خواهد آمد. به همین خاطر باید وبسایت‌های خود را برای داشتن یک تجربه‌ی کاربری بهتر ارتقا دهیم. برای قرار گرفتن در لیست ده وبسایت برتر SERP، به زمان بارگذاری سریع‌تر، فرآیند پاسخ‌دهی بهتر و یک ناوبری آسان در موبایل نیاز خواهیم داشت. هرچه وبسایت شما بیشتر به رفع کردن نیازهای کاربران دقت کند، عملکرد سئوی شما نیز بهبود پیدا می‌کند.

8. الگوریتم Smith

Smith یک الگوریتم جدید از گوگل بوده که مبتنی بر BERT است. این الگوریتم به گوگل کمک می‌کند تا اهداف صفحات طولانی و عمیق را بهتر درک کند. با این کار می‌توانید چندین عنوان را در یک صفحه داشته باشید و دیگر لازم نیست برای هر عنوان یک صفحه‌ی فرود جداگانه خلق کنید. 

9. Offsett در ساختار یکپارچه

اگر در زمینه بازاریابی، تبلیغات یا رسانه‌های اجتماعی فعالیت دارید، یعنی کارتان با سئو ارتباط دارد. CLS یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی بوده که امسال رخ داده است. کاربران زمانی با این موقعیت روبرو می‌شوند که محتوای وبسایت به طور ناگهانی تغییر کند. اعمال تغییرات ناگهانی در محتوای وبسایت می‌تواند کاربران را در پیدا کردن مطالب مورد نظرشان دچار مشکل کند. گوگل اعلام کرده که این قابلیت در ماه می منتشر خواهد شد و نتایج جستجو را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

10. بک‌لینک‌های باکیفیت

جان مولر به تازگی بیان داشته که یک بک‌لینک باکیفت از یک سایت خبری معتبر، خیلی ارزشمندتر از داشتن میلیون‌ها بک‌لینک از وبسایت‌های گوناگون است. یعنی اگر روابط عمومی (PR) شما در سطحی مطلوبی باشد، کار کردن در یک شرکت سئو سنتی می‌تواند خوب باشد. تکنولوژی سئو و روابط رسانه‌ای، ترکیبی قدرتمند از جستجوی در آینده هستند.

نتیجه‌گیری

همانطور که در لیست بالا توضیح دادم، سئو به مرور زمان حتی دشوارتر نیز خواهد شد. دیگر زمان رشد کلمات کلیدی و عناوین متا گذشته است. این روزها شما باید فاکتورهایی مثل کنترل صوتی و سئوی ویدیویی را مد نظر قرار دهید. معیارها دائما در حال تغییر هستند. باید با پیروی از این متدها و استراتژی‌ها در صدر جدول رتبه‌بندی‌ها باقی بمانید. برای اینکه به استراتژی‌های بهتری دست پیدا کنید، می‌توانید از ابزارهای مناسب سئو کمک بگیرید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات