برترین مقالات بهمن ماه 1400
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

برترین مقالات بهمن ماه 1400

در دومین ماه از فصل زیبا زمستان ما اعضای گروه تولید محتوا راکت مقالات و مطالب آموزشی مناسبی را برای شما کاربران عزیز تدارک دیدیم که در این گزارش قصد داریم ده مورد از بهترین مطالب از نظر شما را به اشتراک بگذاریم.

مقاله اول: Fleet رقیبی جدید برای VSCode

در محبوب ترین مقاله این ماه ما به شما جایگزین جذاب و جدیدی را برای ویرایشگر VSCode معرفی کردیم که با در نظر گرفتن ویژگی هایی که ارائه می دهد به نظر می رسد که رقیب جدی برای ویژوال استدیو کد باشد. این ویرایشگر از سوی جت برینز در حال توسعه بوده و به همین زودی ها منتشر می شود.

مقاله دوم: با شلوار یا بی شلوار؟

بحث برسر این موضوع که کار کردن به صورت فریلنسری بهتر است یا به صورت کارمندی، بحث جدیدی نبوده و افراد بسیار زیادی در ارتباط با این موضوع جدل دارند. با در نظر گرفتن موارد مناسب و نامناسب هر کدام این موارد ما در این مقاله به یک بررسی منطقی خواهیم رسید که کدام مورد می تواند برای شما مناسب تر باشد.

مقاله سوم: مقایسه فریمورک لاراول و جنگو

دو مورد از مهمترین فریمورک هایی که برای توسعه سمت سرور در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد عبارت از لاراول و جنگو است. دو فریمورک مربوط به دو زبان برنامه نویسی مختلف که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای منحصر به فردی دارند و می توانند برای موارد متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرند. در این مقاله ما سعی کرده ایم تا با یک مقایسه منصفانه این دو مورد شما را به سوی منطقی ترین مورد برای خواسته های خودتان سوق دهیم.

مقاله چهارم: گیت را در یک مطلب قورت بده!

یکی از مهمترین ویژگی هایی که یک توسعه دهنده حرفه ای را از یک توسعه دهنده مبتدی جدا می کند دانستن گیت و چگونگی کار کردن با گیت هاب است. ما در وبسایت راکت دوره های جذابی را برای یادگیری این دو مورد ایجاد کرده ایم اما در کنار آن ها این مطلب نیز به شما کمک می کند تا به سرعت و راحتی فرایند یادگیری گیت را شروع کنید و استفاده از آن در پروژه های خودتان را تجربه کنید.

مقاله پنجم: آیا جاوا اسکریپت جایگزینی دارد؟

جاوااسکریپت زبان برنامه نویسی است که برای مدت طولانی در زمینه توسعه وبسایت ها و اپلیکیشن ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما آیا در طول تمام این سال ها برای جاوا اسکریپت جایگزینی بوجود آمده است؟ ما در این مطلب به بررسی این پرسش و تکنولوژی های جایگزین خواهیم پرداخت و در نهایت تصمیم می گیریم که آیا استفاده از جایگزین های جاوا اسکریپت مناسب است یا خیر.

مقاله ششم: 4 زبان برنامه نویسی که می‌خواهم در سال 2022 یاد بگیرم

سال جدید فرصت های جدیدی برای یادگیری تکنولوژی های جدید را ایجاد می کند. به همین دلیل اگر بتوانید در اوایل همین سال جدید تصمیم بگیرید که چه مواردی را تا انتهای این سال یاد بگیرید می توانید به شکل بهتری سال جدید را شروع کنید. در این مطلب شما را با 4 زبان برنامه نویسی آشنا خواهیم کرد که در نظر گرفتن آن ها برای یادگیری می تواند آینده درخشانی را برای تان بوجود بیاورد.

مقاله هفتم: برنامه‌نویسی برای همه مناسب نیست!

یک تصور عمومی که در ارتباط با برنامه نویسی وجود دارد این است که همگان می توانند عاشق آن شوند و آن را یاد بگیرند اما این موضوع درست نیست. برنامه نویسی به افرادی نیاز دارد که یکسری ویژگی منحصر به فرد داشته باشند. اگر کسی چنین ویژگی هایی نداشته باشد  و وارد فرایند یادگیری برنامه نویسی شود ممکن است دچار مشکلات مشکلات بزرگ شده و از کار برنامه نویسی متنفر شود.

مقاله هشتم: داستان وب ۳ چیست؟

دنیای اینترنت به دنبال ماجراهای مربوط به رمز ارزها و امر بلاک چین ممکن است تغییرات بسیار زیادی به خود ببیند. البته در حال حاضر نیز این تغییرات را می توانیم در سطوح مختلف شاهد باشیم. در این مقاله اختصاصی شما را با نسخه جدیدی از دنیای وب آشنا خواهیم کرد و ساختار آن را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

مقاله نهم: پروژه‌هایی برای یادگیری بهتر برنامه نویسی

بهترین روش برای یادگیری برنامه نویسی انجام پروژه های مختلف در سطوح متفاوت است. با انجام چنین کاری شما می توانید بلافاصله بعد از یادگیری نکات اولیه یک زبان برنامه نویسی سراغ پروژه های اولیه بروید و به صورت عمیق تر آن را یاد بگیرید. در این مقاله ما سراغ پروژه ها و ایده های مختلفی خواهیم رفت که در سطوح مختلف می تواند کاربردی باشند.

مقاله دهم: یک روتین صبحگاهی برای صرفه‌جویی در زمان

در نظر گرفتن روتین برای زندگی یکی از کاربردی ترین و مهمترین روش ها برای رسیدن به اهداف است. بسیاری از اوقات فکر می کنند که داشتن روتین فرد را خسته می کند اما در حقیقت روتین باعث می شود که شما بتوانید به صورت بهتر و با برنامه تری سراغ اهداف تان بروید. در این مقاله شما با یک روتین صبحگاهی مناسب آشنا خواهید شد که باعث می شود در زمان بهتر صرفه جویی کنید و مدیریت بهتری داشته باشید.

 مقالات بیشتر

در پایان

برای مقالات تالیف شده در مدت این یک ماه زحمات بسیار زیادی کشیده شده و موضوعات مطرح شده نیز بصورت مدیریت شده تعیین شده‌اند. امیدمان این است که در سومین ماه از فصل بسیار زیبا زمستان نیز با همین قدرت ادامه دهیم.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات