برترین مقالات مهر ماه ۱۴۰۰
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

برترین مقالات مهر ماه ۱۴۰۰

خب، اولین ماه از فصل پاییز را نیز پشت سر گذاشتیم و امیدواریم که مهر ماه خوبی را در سال ۱۴۰۰ تجربه کرده باشید. ۳۰ روز برای مجموعه راکت کافی بود تا یک بار دیگر با مقالات بسیار مفید و خوب خود را به دنیای وب فارسی ارائه دهیم. در یک ماه گذشته ما ۶۶ مطلب تخصصی در حوزه‌های مختلف برنامه‌نویسی و توسعه وب که شامل ۹۱ هزار کلمه می‌شود را به مجموعه مقالات وبسایت اضافه کردیم. حال مطابق با روال جدیدی که در راکت تنظیم کرده‌ایم، قصد داریم در پایان هر ماه ۱۰ مقاله برتری که بیشترین بازدید را از طرف کاربران داشته به شما معرفی بکنیم. در پایان نیز لینک مقالات دیگری را به انتخاب سردبیر قرار خواهیم داد.

مقاله اول: ۹ ترفند جاوااسکریپت که هیچ کس درباره آنها صحبت نمی‌کند

9 ترفند جاوااسکریپت که هیچ کس درباره آنها صحبت نمی‌کند

هر زبان برنامه‌نویسی جدای از ویژگی‌های استانداردی که دارد شامل یکسری تکنیک و ترفند می‌شود که می‌تواند برای شرایط مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. دانستن این نکات که اغلب میانبرهای تکنیکی هستند به شما کمک می‌کند تا برای نوشتن برخی از برنامه‌ها سرعت عمل بیشتری داشته و بتوانید ایده‌های خود را بهتر پیاده‌سازی بکنید.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین 8 دقیقه بوده و توسط (عرفان حشمتی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله دوم: ۸ عادت برنامه‌نویسان که آن‌ها را نسبت به بقیه متمایز می‌کند

8 عادت برنامه‌نویسان که آن‌ها را نسبت به بقیه متمایز می‌کند

انسان‌هایی که تفکر یک برنامه‌نویس را دارند همواره با نگاهی متفاوت به دنیا و موضوعات اطراف‌شان می‌نگرند. از آنجایی که برنامه‌نویسی یک پروسه تحلیلی و ذهنی‌ست در نتیجه شکل‌گیری چنین تفکری نه فقط در حوزه کار کامپیوتر بلکه در دنیای عادی روزمره نیز تاثیرگذار خواهد بود. در این مقاله سعی داریم در رابطه با ۸ ویژگی‌ منحصر به فرد برنامه‌نویسان صحبت کنیم که آن‌ها را از دیگر انسان‌های عادی متمایز می‌کند.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۵ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله سوم: ۷ نکته‌ی مهم برای تبدیل شدن به یک متخصص جاوااسکریپت

7 نکته‌ی مهم برای تبدیل شدن به یک متخصص جاوااسکریپت

جاوااسکریپت در یک دهه گذشته اکوسیستم بسیار وسیع و پیچیده‌ای پیدا کرده است. اگر یک نفر تصمیم بگیرد که وارد دنیای جاوااسکریپت شود مطمئنا با مشکلاتی روبرو می‌شود و آن مشکلات نیز نداشتن یک نقشه راه درست برای وارد شدن به این دنیا است. در این مقاله ما به شما نکاتی را برای تبدیل شدن به یک متخصص همه فن حریف جاوااسکریپت خواهیم گفت.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۶ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله چهارم: چه وبسایت‌هایی در حال استفاده از Vue.JS هستند؟

چه وبسایت‌هایی در حال استفاده از Vue.JS هستند؟

یکی از پیشروترین فریمورک‌های جاوااسکریپت بدون شک فریمورک ویوجی‌اس است. از آنجایی که ویوجی‌اس تقریبا تمام ویژگی‌های اساسی فریمورک‌های دیگر را به روشی آسان‌تر در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد از زمان انتشار آن تا به حال توسعه‌دهندگان و شرکت‌های بسیار زیادی از توانایی‌های آن استفاده کردند. خود ما در راکت نیز از این فریمورک استفاده می‌کنیم ;) در این مطلب قصد داریم شما را با وبسایت‌ها و شرکت‌هایی آشنا کنیم که از این فریمورک برای توسعه لایه فرانت-اند خود بهره می‌گیرند.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین 4 دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله پنجم: ۵ زبان برنامه‌نویسی مناسب برای خودکارسازی تستینگ

۵ زبان برنامه‌نویسی مناسب برای خودکارسازی تستینگ

تست‌نویسی یکی از مهمترین کارهایی‌ست که یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای باید از آن آگاهی داشته باشد. اما مدل‌های مختلف تست‌نویسی این علم را بسیار گسترش داده و برای کار روی مدل‌های تست‌نویسی باید وقت و انرژی بسیاری را صرف کنید. یکی از فرایند‌های تست‌نویسی، خودکارسازی آن است. اما شما برای انجام چنین کاری نیاز به ابزارهای درست دارید. در این مطلب قصد داریم شما را با ۵ زبان برنامه‌نویسی آشنا کنیم که با استفاده از قابلیت‌ها و کتابخانه‌های‌شان به ما این کمک را می‌کنند تا بتوانیم فرایند خودکارسازی را انجام دهیم.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۴ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله ششم: ۱۰ پروژه برتر برای تقویت مهارت‌های HTML و CSS

10 پروژه برتر برای تقویت مهارت‌های HTML و CSS (ویژه مبتدیان)

همواره این موضوع را گفته‌ایم و دوباره آن را تکرار می‌کنیم که حقیقتا هیچ چیزی برای یادگیری بهتر از پروژه‌های عملی نیست. به همین دلیل نیز ما بیشتر دوره‌های آموزشی‌مان را به صورت پروژه محور ایجاد می‌کنیم. در این مطلب نیز ما قصد داریم شما را با ساختار ۱۰ پروژه ساده و مبتدیانه برای یادگیری HTML و CSS آشنا کنیم. این ۱۰ پروژه از پروژه‌های ساده شروع شده و به پروژه‌های پیچیده‌تر ختم خواهد شد.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۹ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله هفتم: ویژگی‌های لاراول ۸ که باید بدانید

ویژگی‌های لاراول 8 که باید بدانید

لاراول ۸ آخرین نسخه لاراول است که در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته و در آن ویژگی‌های جدیدی نسبت به نسخه‌های پیشین وجود دارد. در این مطلب قصد داریم در ارتباط با کلیدی‌ترین ویژگی‌های این فریمورک صحبت کنیم. مطمئنا این مطلب برای دوستانی که به تازگی قصد ورود به دنیای لاراول یا نسخه جدید آن را دارند بسیار کاربردی خواهد بود.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۱۰ دقیقه بوده و توسط (عرفان حشمتی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله هشتم: فهرست جامعی از افزونه‌های Chrome برای توسعه‌دهندگان

فهرست جامعی از افزونه‌های Chrome برای توسعه‌دهندگان (بخش اول)

کروم محبوب‌ترین مرورگری‌ست که توسط توسعه‌دهندگان استفاده می‌شود اما این موضوع دلایل مختلفی دارد. یکی از اصلی‌ترین این دلایل وجود افزونه‌های بسیار زیاد این مرورگر است. افزونه‌های متعدد این مرورگر باعث می‌شود تا توسعه دهندگان بتوانند در زمینه‌های مختلف از این مرورگر استفاده کرده و کارهای‌شان را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهند.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۸ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله نهم: راهکارهایی برای آسان‌تر کردن پروسه‌ی سخت یادگیری کدنویسی

 راهکارهایی برای آسان‌تر کردن پروسه‌ی سخت یادگیری کدنویسی

مطمئنا برنامه‌نویسی کار ساده‌ای نبوده و نیست. یادگیری برنامه‌نویسی نیز پروسه پر از چالش و مشکلی‌ست که متاسفانه بسیاری از دوستان در مواجهه با این مشکلات جا زده و کلا برنامه‌نویسی را کنار می‌زنند. یکی از دلایل این موضوع این است که این عزیزان فکر می‌کنند فقط خودشان با این مشکلات روبرو هستند و کسان دیگری این مشکلات را ندارد. در این مطلب قصد داریم در رابطه با چالش‌های مختلف فرایند یادگیری برنامه‌نویسی صحبت کرده و برای هر کدام راهکاری مناسب را ارائه دهیم.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۱۵ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله دهم: برنامه‌نویسان چگونه میتوانند هر روز سالم و تندرست بمانند

 برنامه‌نویسان چگونه میتوانند هر روز سالم و تندرست بمانند

یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که برنامه‌نویسان با آن روبرو هستند مشکلات مربوط به سلامتی است. بعنوان یک برنامه‌نویس هر روز باید با مشکلاتی مانند کمردرد، سردرد، چشم‌درد و... دست و پنجه نرم کنیم. اما این تنها زمانی اتفاق می‌افتد که شما مواظب خودتان نباشید. در این قصد داریم به شما راهکارهایی را برای سالم زندگی کردن بدهیم. مطمئنا مطالعه این مقاله می‌تواند بسیار مفید باشد.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۱۰ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) گردآوری و تالیف شده است.

مقالات بیشتر

در پایان

برای مقالات تالیف شده در مدت این یک ماه زحمات بسیار زیادی کشیده شده و موضوعات مطرح شده نیز بصورت مدیریت شده تعیین شده‌اند. امیدمان این است که در دومین ماه از فصل دوست داشتنی پاییز نیز با همین قدرت ادامه دهیم.

 

 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا